SERIE: RAISE THE BAR (2016-20XX)
In 2016 maakte ik de stap om voor mijn vader te gaan werken. Zolang als dat ik hem ken is hij helemaal gek van pompen. Hij was hier dag en nacht mee bezig, uiteraard ook in het weekend. Ik ken niemand die harder werkt dan hij. De reden om voor hem te gaan werken was enerzijds om hem te helpen, maar anderzijds om meer tijd met hem door te brengen. Ik help hem om zijn verhaal te vertellen, om te vertellen over de passie voor pomptechniek die hem drijft.
Elke dag ging ik met hem mee op pad naar de cursussen en adviesklussen die hij had en legde alles vast. Overal waar hij ging, volgde ik hem op de voet met mijn camera en deelde dit via social media met vakgenoten. In een zeer ouderwetse en stijve sector, viel onze frisse en authentieke manier van marketing heel erg op en al snel waren we één van de grootste merken van Nederland. Maar daar stopte het verhaal niet, want nadat we de nationale grenzen hadden bereikt besloten we uit te gaan breiden naar het buitenland.
Inmiddels zijn we enkele jaren verder en is hij één van de grootste namen in de internationale pomptechnische markt en een vooraanstaand expert in zijn vakgebied. Nu hij de zestig is gepasseerd, begint hij er langzaam aan te denken om een dag minder te gaan werken. In zijn geval betekend dit dat hij dan misschien in het weekend eens vrij neemt. Deze laatste werkzame jaren is hij erg bezig met zijn nalatenschap. Daarom help ik hem momenteel om een e-learning en enkele boeken te maken waarin we al zijn kennis samenbrengen.
Dit verhaal is de ode van een zoon aan zijn vaders passie.
Photo: Een nieuwe pompinstallatie in aanbouw (2016).
Photo: Trainer Albert aan het doceren tijdens de cursus Pompstoringen Analyseren (2017).
Photo: Tijdens de cursus Stromingsleer visualisatie (2017).
Photo: Caterpillar dieselmotor (2019).
KEEP IT PULL (Boek, 2021)
Naar aanleiding van mijn eerste jaren bij het bedrijf van mijn vader schreef ik een boek over content marketing.
Een boek waarin ik aan de hand van dagboekfragmenten vertel over de belangrijkste principes van content marketing en hoe je deze zelf toe kunt passen.